Sen nav sanācis neko ierakstīt, jo sanācis pēdējo mēnesi 3 no 5 darba dienām nedēļā būt Rīgā, kur neko prātīgu ar bērniem sadarīt nesanāk. Tomēr šādus tādus darbiņus esam saspējuši sadarīt. Viens no tādiem ir zīmēšanas un sajūtu trauks. Ar šāda tipa trauku esam sākuši darboties bēbī skoliņā un turpinam to darīt arī mājās.
Trauku skapī atradu attiecīgi ērta izmēra trauku un materiālu ko tajā iebērt (manna, prosa, kuskuss, kukurūzas putraimi u.c.). Šajā reizē izmantoju prosas putraimus. Bērnu darbošanās procesā iesaistu jau no paša sākuma. Sēžam viena otram pretī un iztiepjam augšā rādītājpirkstu. Kustinot pirkstu skaitam: pirkstiņš rādītājs, pirkstiņš rakstītājs. Tad M noliek savu pirkstu trauka vidū un es to paslēpju, berot virsū prosu. Kad izveidojusies neliela kaudzīte un pirkstiņš noslēpts, jautāju, kur palicis pirkstiņš?
Mazais kustinot izrušina pirkstiņu ārā. Tad saku M lai aptausta šīs dienas materiālu... M viņu saspiež un saka, ka cieti graudiņi. Ceļ augšā un ber atpakaļ un saka, ka birst un skan.
Kādu brīdi ļauju parušināties. Tad ķeramies pie darba. Izlīdzinam prosu - pa galda virsu šļūcinot trauku.
Kādu brīdi ļauju parušināties. Tad ķeramies pie darba. Izlīdzinam prosu - pa galda virsu šļūcinot trauku.
Atkal paceļam rādītājpirkstu un sakam: Pirkstiņš rādītājs, pirkstiņš rakstītājs zīmēs svītras. Rādu gaisā kā zīmēsim, no augšas uz leju. Vairākas reizea kopā gaisā zīmējam svītras no augšas uz leju. Kad pirkstiņa un rokas kustība ievingrināta liekam pirkstu pie prosas un zīmējam svītras: no augšas uz leju.
Kad svītras sazīmētas un vair nav līdzenas vietas, tad atkal izlīdzinam prosas putraimus. Atkal ievingrinam pirkstu. Paceļam rādītāju un kustinot (lokot) sakam: Pirkstiņš rādītājs, pirkstiņš rakstītājs zīmēs apli. Vairākas reizes gaisā kopīgi zīmējam apli, tad to pašu daram putraimos. Tā saucot dažādus zīmējamos izdevumus var darboties līdz kamēr bērnam zūd interese. Kad darbiņš padarīts, saberam prosu atpakaļ burkā, noliekam trauku malā un sakopjam darba vietu satīrot sabirušos graudiņus.
Uzdevums ļauj bērnam iegūt jaunas sajūtas un iespēja mācīt bērnam zīmēt elementāras lietas - svītras, apļus, zigzagus, vilnīšus u.t.t. Un lieki piebilst, cik ļoti M patīk darboties ar trauka saturu!
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru